Priežąstys, dėl kurių  jūsų svetainės ar tinklaraščio svečiai tampa bendraautorias ir kūrėjais, laisvai dalijasi  informacija ir vienijasi tarpusavyje yra skirtingos.

Racionalus protas dažniausiai yra egoistinis protas. Tiesą pasakius, jis pats iš savęs nėra nei egoistinis, nei altruistinis. Viskas priklauso nuo įdiegtų programų. Šalia pagrindinių programų, įdiegtų dažniausiai vaikystėje ir paauglystėje (prisimetate posakį – lenk medį, kol jaunas), yra begalė virusinių programėlių. Taigi, racionalios egoistinės programos tikslas – siekti jums naudos. Nauda, gali būti įvairi: pinigai, įvertinimas, pripažinimas, šansas išlošti, net galimybė išvengti pavojaus. Jums, jūsų šeimai, jūsų genčiai…Nasredino asilas yra tikras „protingo“ internetinio vartotojo pavyzdys. Jis vis stengėsi pasiekti prieš nosį pakabintą morką ir neraginamas judėjo į priekį.

Žinoma, bulvarinė mūsų žiniasklaida ir dalis blogerių tikri iliuzionistai ir reketininkai – jie tariamą pavojų paverčia konkrečia jūsų baimę. O jūs, kad sužinotumėte kaip išvengti tariamo pavojaus, sumokate realiais pinigais. Plačiau nagrinėti „čigonų biznio“ leidyboje, man regis, neverta. Esame padorių žmonių kompanijoje.

Vienas iš būdų dresuoti internetinius vartotojus – už jų interaktyvius veiksmus, ką nors jiems pažadėti ir duoti. Pavyzdžiui, Giedrius galėtų pažadėti, kad daugiausiai šį mėnesį komentavusį ar platinusį įrašus skaitytoją vaišins pietumis ir atsakys į asmeninius klausimus, kaip jam trumpiausiu keliu materializuoti svajones. Arba pavėžins Ferrari FF iki Modenos – jei paskleis žinią apie blogą 30.000 interneto vartotojų. O galimą pažadėti tik šansą – šansą išlošti. Tai kaštuos jums žymiai mažiau, o skaitytojus stimuliuos aistra išlošti

Seth Godin, Malcolm Gladwell, David Meermann Scott kelia idėjas, kad ateitis priklauso neprievartiniam prosiumerių marketingui. Idėja, produktas, informaciją turi būti tiek įdomi, naudinga, šviežia, kad nereikėtų atsilyginti už platinimą – žmonės dalintusi ją iš pašaukimo. Ar visi žmonės turi žiniasklaidai pašaukimą? Ne. Visų pirma informaciją turi patekti į žmonių rankas, kurie sugebėtų ją įverinti. Jei prieš mėnesį būčiau gavęs išsamią informaciją apie Hikso bozoną, būčiau ištrynęs kaip brukalą (spamą). Dabar jau atkreipčiau dėmesį, nes faktą paliudijo mokslo autoritetai. Taigi vertingą informaciją pirmiausia  turi patekti ne į kiekvieno skaitytojo, o į prosiumerių – profesionalių, entuziastingų vartotojų rankas. Iš jų tik dalis dalinsis jūsų informacija. Ta dalis, kurią veža atradėjo „eureka!“džiaugsmas. Ši teorija labai simpatiška, tačiau ir ji turi trūkumų. Sukurti virusinęi idėjai, kurią David Meermann Scott mieliau vadina pasauliniu šurmuliu, nėra sukurta „bedrosios interneto lauko teorijos“. Ar pasiseks iš pirmo sykio? Tam gali prireikti nemažai sėkmės. Statistika rodo, teigia D.M. Scott, sėkmei  pasiekti prireikia 7 – 8 bandymų, tačiau pasistengti verta.

Informacija susieta su žinomais „prekės ženklais“ – Robin Sharma, Anthony Robbins, Paulo Coelho, Vadima Zeland …bus ne atsargiai ragaujama, o bus kemšama laisvai. Šį triuką apeiti „proto sargybinius“ meistriškai išnaudoja sėkmės mokytojas Algirdas Karalius. Taigi, antras patarimas Giedriui: pirmajame etape skleisti informaciją specializuotose tinklalapiuose, saviugdos grupėse, susieti su žinomais vardais, papildyti „liudijimais“ arba pakviesti į bedraautorius jau pagasėjusius sėkmės guru. Šį taktika visuomet pasiteisina leidyboje.

Facebook,e galite atlikti nedidelį eksperimentą. Paskelbkite žvaigždžių, žinomų rašytojų rečiau cituojamas mintis kaip savo, o kiek vėliau pakartokite – nurodę tikrą autorių. Pastebėsite, kad pastaruoju atveju skaitytojų reakcija bus žymiai stipresnė.

Tūkstančiai žmonių internete lengvai dalijasi gėlių, kūdykėlių, gyvuliukų nuotraukomis, įspūdingais gamtos peizažais. Čia veikia visai kitas mechanizmas. Ji puikiai paaiškina Eckhart Tolle knygoje „Naujoje Žemė“. Įspūdingi vaizdai ar garsai trumpam sustabdo „kalkuliarotių“ – racionalųjį protą, susiplnina egoistinį nusiteikimą (mood) ir akimirkai atveria širdį. Energija pakylą iki ketvirtos čakros ir mes panorame pasidalinti nuostaba, džiugesiu su kitais žmonėmis. Nors tokiu vaizdu ar garsu neįmanoma perduoti informacijos, tačiau ją galima panaudoti atverti langui į skaitytojo namus.

Pastaba:  Parašyta kairiuoju pusrutuliu – Suderinta racionalaus mąstymo žmonėms.