Violetinės spalvos proveržis

Dar neseniai reklamoje karaliavo ryškios, grynos spalvos – geltona, žalia, mėlyna, raudona….Galima spėlioti, kas pirmasis sušuko ryškiomis spalvomis tai garsiai, kad aidas skambėjo iki šių dienų? – Postimpersionalistas Tuluz Lotrekas, vienas iš reklaminės grafikos pradininkų, tapęs  spektakliams afišas?  O gal, Andy Warhol, ryškiom spalvom išmarginęs ketčupo skardines?

Ryškių spalvų pakuotė

Plakate dominuoja ryškios, įšaukiančios spalvos

O kokia spalva ima dominuoti  šiandien reklamoje? – sunku patikėti,  VIOLETINĖ! Violetinė spalva, iki šiol buvusi katalikų vyskupijos spalva, dominavusi katalikų liturgijoje ir laidovių biuruose, primindama apie pasaulietinio gyvenimo trapumą ir suteikdama amžinos palaimos viltį danguje.

Pirmoji violetinė kregždė į Lietuvą, regis, atskrido su Lietuvos Draudimu.

Netrukus koorporatyvinį įvaizdį  pakeitė mobiliojo ryšio operatorius Omnitel. Pikti liežuviai kalbėjo, kad violetinė spalva Omnitel pasirinko todėl, kad didelę rinkos dalį iš ponosės nugriebė Tele2 tinklas.

Galutinę pergalę reklamoje violetinė spalva iškovojo 2012 metų Europos futbolo čempionate. Violetinių spalvų ir atspalvių fone patvoryje nedrąsiai gūžiasi McDonalds, likęs ištikimas dvispalvei vėliavai.

Spalvos yra glaudžiai susiję su mūsų pasaulėjauta, emocijomis ir net psichofizine būkle. Spalvų poveikiui skirtos išsamios psichologų, psichoterapeutų (dailės terapija), lyderystės ir reklamos ekspertų studijos. Iki šiol lyg viskas buvo aišku, beliko sutarti dėl smulkmenų.

Tad, kas atsitiko? Violetinė spalva – trumpalaikė mada reklamoje ar ryškaus poslinkio mūsų sąmonėje atspindys?